Gemini Holding dwukrotnie nagrodzony w prestiżowym konkursie retail

Share
Gemini Holding, krakowski inwestor i zarządca centrów handlowych, zdobył aż dwie prestiżowe nagrody PRCH Retail Awards. W kategorii THE BIGGEST CHALLENGE, Gemini Park Tarnów zostało nagrodzone za proces rekomercjalizacji i rearanżacji 11 000 m2 przestrzeni handlowej w funkcjonującym centrum handlowym. Natomiast wśród zwycięzców w kategorii DZIAŁANIA I STRATEGIA CSR ROKU znalazło się Gemini Park Bielsko-Biała ze swoją pionierską inicjatywą otwartego mini-centrum nauki Science Point 2.0.
Share

Podczas tegorocznej gali PRCH przyznanych zostało 36 nagród, aż dwie z nich trafiły do krakowskiego zarządcy centrów handlowych – Gemini Holding. Obiekty należące do Gemini Holding otrzymały srebrne statuetki w dwóch kategoriach – DZIAŁANIA I STRATEGIA CSR ROKU (Gemini Park Bielsko-Biała) oraz THE BIGGEST CHALLENGE (Gemini Park Tarnów).

Nagroda dla Gemini Park Tarnów została przyznana za przeprowadzenie udanego procesu rekomercjalizacji i działania w obliczu wyzwania, z jakim musiała zmierzyć się cała branża pod koniec 2021 roku, kiedy decyzję o wycofaniu się z Polski podjęła sieć Tesco. Zmiana wiązała się dla Gemini Park z koniecznością korekty planów komercjalizacyjnych w okresie tuż przed Bożym Narodzeniem oraz modernizacją około 25 proc. powierzchni handlowej centrum. Wycofanie się sieci Tesco z Polski stało się katalizatorem zmian dla centrum. W efekcie podjętych działań w centrum zagościł jeden z pięciu najnowocześniejszych hipermarketów sieci Carrefour w Polsce, a portfolio Gemini Park Tarnów poszerzyło się o 9 uznanych brandów w tym TkMaxx, HalfPrice, Pumę, Homla, Esotiq, Unisono oraz iSpot. W rezultacie centrum osiągnęło 100% poziom komercjalizacji i umocniło swoją pozycję lidera w regionie.

Natomiast nagroda przyznana dla Gemini Park Bielsko-Biała stanowi wyraz uznania dla pionierskiej idei otwartego mini-centrum nauki w obiekcie retail, łączącego nowoczesną formułę multimedialnej i multisensorycznej zabawy z edutainment. Nagrodzony Science Point 2.0. jest rozszerzonym formatem unikalnego projektu edukacyjno-kulturalnego, cieszącego się ogromną popularnością wśród mieszkańców regionu. Druga odsłona oferowała ponad 5-krotnie większą powierzchnię obejmującą aż 3 unikatowe wystawy, składające się z blisko 100 eksponatów, pod wspólną nazwą: „Zobaczyć. Dotknąć. Zrozumieć”, a także cykl warsztatów i zajęć dydaktycznych. Powodzenie rozszerzonej formuły bezpłatnego centrum nauki, z którego w 2023r. skorzystało blisko 35 tys. osób, doprowadziło do wdrożenia idei Science Point jako stałego elementu strategii CSR dla całego regionu. Dostępne dla wszystkich mini-centrum nauki poprzez zabawę powstało w ramach interdyscyplinarnego partnerstwa pomiędzy Uniwersytetem Bielsko-Bialskim oraz UM Bielska-Białej.

– Zdobycie dwóch statuetek w prestiżowym konkursie PRCH RETAIL AWARDS to dla nas niewątpliwy powód do dumy, ale również wyraźny sygnał, że nasze działania są doceniane przez branżę. Aktywne podążanie za trendami i potrzebami zmieniającego się rynku to wyróżniki Gemini Holding, za sprawą których zarówno firma, jak i zarządzane przez nią trzy centra handlowe są od lat zauważane i doceniane przez całą branżę retail. Wsłuchujemy się w potrzeby lokalnej społeczności i dążymy do wdrażania projektów, które z jednej strony precyzyjnie sprostają oczekiwaniom klientów, a z drugiej – umocnią naszą pozycję lidera w regionie. Zarówno rekomercjalizacja powierzchni po Tesco w Tarnowie, jak i unikalne centrum nauki w Gemini Park Bielsko-Biała to projekty, które wymagały od nas świetnej znajomości rynku i trendów, elastyczności i zaangażowania – podkreśla Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.