Inwestycje umacniają pozycję Gemini Park Tychy na Śląsku

Share
Gemini Park Tychy umacnia swoją pozycję na śląskim rynku centrów handlowych. Pomaga w tym zakończona niedawno rozbudowa, jak również dynamicznie rozwijająca się oferta handlowego „power center”, w którego sercu znajduje się tyska galeria.
Share

Wiosną tego roku zakończyła się rozbudowa Gemini Park Tychy. Była to jedyna tego typu inwestycja zrealizowana w pandemii. Dlaczego mimo wyzwań, z jakimi mierzył się cały rynek, zdecydowaliście się Państwo na ten projekt?

Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy: Powodów było wiele. Przede wszystkim o inwestycji mówiliśmy już w momencie otwarcia Gemini Park w 2018 roku. Wtedy też zapowiedzieliśmy, że z czasem w naszym obiekcie pojawi się kino. Chcieliśmy dotrzymać tej obietnicy. Poza tym znaleźliśmy się w takim momencie rozwoju obiektu, w którym odczuliśmy silną potrzebę stworzenia nowoczesnej oferty rozrywkowej, która oparta byłaby na ciekawym koncepcie kinowym, wypełniającym lukę w naszej ofercie, ale także w ofercie lokalnego rynku. Ten ostatni od lat zmagał się z „niedoekranowaniem” i był spragniony nowej jakości. Kluczowe dla nas było też przekształcenie obiektu ze stricte handlowego, który w tej formule odniósł lokalny sukces, w centrum handlowo-rozrywkowe mające jeszcze większy potencjał, zwłaszcza regionalny.

Zdaje się, że te założenia udało się zrealizować?

T.M.: Tak, co widać już w pierwszych miesiącach od otwarcia nowej części galerii. Dzięki współpracy z Multikino w Gemini Park powstało najnowocześniejsze kino na Śląsku, dosłownie naszpikowane nowymi technologiami. Jego debiut znacząco poszerzył nie tylko naszą ofertę, ale przede wszystkim funkcje obiektu. Stworzyliśmy bowiem uniwersalną atrakcję czasu wolnego, która wpisała się w oczekiwania klienta. Miało to znaczący wpływ chociażby na nasz footfall. Klienci znaleźli nowy, bardzo atrakcyjny powód do wizyt w Gemini Park. Pojawienie się kina, ale także nowych sklepów, które powstały w dobudowanej części, pozytywnie wpłynęło także na catchement. Umocniliśmy się nie tylko na lokalnym rynku, zwłaszcza w Tychach, ale przede wszystkim na rynku regionalnym, co widać w rosnącym odsetku klientów, którzy przyjeżdżają do nas z okolicznych miast. Dziś nasz zasięg obejmuje ok. 1 mln mieszkańców i wykracza daleko poza Tychy.

Ale nie tylko rozbudowa wpłynęła na pozycję jaką dziś obiekt ma na Śląsku. Tylko w ciągu ostatniego roku Gemini Park wzbogacił się kilku dużych najemców. Ten leasingowy boom musiał mieć wpływ na pozycję obiektu?

T.M.: Owszem, tym bardziej, że miał miejsce równolegle z trwającą rozbudową. Mimo ostrożności jaka zapanowała wśród najemców, pozostaliśmy niezwykle atrakcyjną biznesowo lokalizacją, która przyciąga duże polskie i zagraniczne marki, zwłaszcza mające dla nas znaczenie profooftallowe. Przykładem są tutaj otwarcia chociażby HalfPrice, Media Expert, Bel-Pol czy Action. Duża w tym zasługa m.in. atrakcyjnego i szerokiego rynku konsumenckiego czy tego jak szybko centrum osadziło się na rynku, bo w zaledwie 2 lata. Nie bez znaczenia była też rozbudowa, jasny sygnał dla najemców, że mamy ambitne plany rozwoju. Śmiało możemy powiedzieć, że ostatni rok był dla nas leasingowo owocny i to zarówno dla galerii, jak i dla dobudowanej części.

Dużą rolę w sukcesie Gemini Park zdaje się także odgrywać fakt, że znajduje się ono w epicentrum handlowego „power center”, które rośnie…

T.M.: To prawda, jednym z największych atutów biznesowych Gemini Park jest jego położenie pośrodku stale rozrastającego się hubu handlowego, który docelowo ma mieć aż 100 m kw. GLA. Fakt, że w naszym bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się Obi i MediaMarkt, a od niedawna także Castorama i Merkury Market, nie pozostaje bez wpływu na nas, dodajmy – pozytywnego. Taka lokalizacja w połączeniu z naszą ofertą zwiększa widoczność Gemini Park w regionie, zapewnia także stały napływ klientów, a także ich cyrkulację wewnątrz hubu, pomiędzy Gemini Park a sklepami wolnostojącymi. Co więcej, oferta wielu sklepów, które znajdują się w otoczeniu jest komplementarna w stosunku do naszej oferty. Przykładem jest oferta wyposażenia wnętrz. W Gemini Park mamy już 8 sklepów tego segmentu, a w naszym bliskim sąsiedztwie aż 3 wielkopowierzchniowe. Podobnie jest z ofertą RTV/AGD. Daje to klientowi dostęp do kompleksowej i zróżnicowanej oferty, która położona jest na stosunkowo niewielkiej powierzchni. Niewiele jest dziś na Śląsku tak bogatych ofertowo konglomeratów handlowych. To wyróżnia nas na rynku, ale także sprawia, że Gemini Park ma dziś jedną z najmocniejszych pozycji wśród centrów w woj. śląskim.

Jakie są dalsze plany związane z rozwojem Gemini Park?

T.M.: Przede wszystkim pracujemy dziś nad rozwojem naszej oferty gastronomicznej. Dzięki rozbudowie powiększyliśmy strefę food court, która stała się nowoczesną strefą integracji i spotkań. Chcemy ten potencjał wykorzystać, sprowadzając do Gemini Park ciekawe i unikalne lokalnie koncepty kulinarne, które dopełnią już istniejącą ofertę. Rozmowy z potencjalnymi najemcami są już zaawansowane.