Oferta sportowa w Gemini Park Bielsko-Biała poszerzyła się ostatnio o Sports Direct (1,5 tys. mkw.) , który dołączył do takich marek z tego segmentu, jak: Martes Sport, 4F, Regatta, 50 Style, Alpine Pro czy SFD. Wzbogacona oferta sportowa stała się impulsem do wdrożenia kampanii wizerunkowej, mającej zwiększyć świadomość mieszkańców Podbeskidzia na temat dostępnego w centrum asortymentu sportowego, a jednocześnie zachęcić lokalną społeczność do aktywności fizycznej.
Wyniki trwającej już ponad dwa miesiące kampanii robią wrażenie. Jeden z najemców odnotował 65 procent wzrostu obrotów, trzech innych – ponad 30 procent, a kolejni po kilkanaście procent miesiąc do miesiąca. W górę pnie się również odwiedzalność w sklepach sportowych, sięgając nawet 20 procent wzrostu.
– Liczby mówią same za siebie. Kampania przynosi efekty, a obroty najemców rosną – komentuje powyższe wyniki Marcin Ochmański, dyrektor ds. marketingu i PR w Gemini Park Bielsko-Biała. – Oprócz celów biznesowych, priorytetem kampanii jest aktywizacja mieszkańców Podbeskidzia, próba zachęcenia ich do aktywności fizycznej, nawet jeśli miałaby ona formę zabawy.
Kampania wizerunkowa „Ze sportem Ci do twarzy” jest projektem długofalowym. W warstwie graficznej odnosi się do najpopularniejszych w regionie aktywności, tj. trekkingu, biegania czy fitnessu, prezentowanych na tle charakterystycznych dla regionu miejsc aktywności fizycznej takich jak szczyt Klimczok czy siłownia działająca na terenie Gemini Park Bielsko-Biała. Kampanię można zobaczyć na klasycznych nośnikach outdoorowych takich jak: billboardy czy citylighty, ale jej siłą są niestandardowe powierzchnie reklamowe w miejscach skupiających entuzjastów aktywności fizycznej w regionie, np.: szczyty górskie Szyndzielnia i Skrzyczne, miejskie baseny, orliki, stadion czy hale sportowe.
Kampanię zainaugurowała akcja „1000 darmowych biletów na basen”, w której klienci dokonujący zakupów w sklepach sportowych centrum otrzymali bezpłatne bilety na miejskie pływalnie.
– Udało nam się połączyć mechanizmy prosprzedażowe z elementami naszej strategii CSR – podkreśla Marcin Ochmański. – Zależało nam, by dać impuls do uprawiania sportu, by aktywność fizyczna postrzegana była jako zabawa i świetny sposób na spędzanie wolnego czasu. Jeśli już na starcie kampanii zmobilizowaliśmy 1000 osób do wyjścia na basen, to jest to bardzo dobry prognostyk na kolejne etapy kampanii – dodaje.
To nie koniec atrakcji. W ubiegły czwartek ruszyła kolejna akcja prosprzedażowa w ramach kampanii „Ze sportem Ci do twarzy”. Tym razem każdy, kto dokona zakupu w sklepach sportowych, stanie przed szansą zdobycia ekstremalnej nagrody, takiej jak np.: lot paralotnią, off road terenówką lub quadem w jesiennej scenerii Beskidów czy zimowe szaleństwo na skuterze śnieżnym. Co ważne, w akcji nie ma jednego zwycięzcy – jest ich aż 13! Codziennie, przez blisko dwa tygodnie, do zgarnięcia będzie wyjątkowa nagroda główna oraz trzy nagrody dodatkowe, a wśród nich: kurs wspinaczki, jazda gokartem czy karta podarunkowa na kolejne sportowe zakupy.
– Już pierwsze wyniki pokazały, że kampania przynosi efekty zarówno biznesowe, jak i społeczne, dlatego chcemy ją kontynuować. Właśnie przygotowujemy zimową odsłonę projektu – mówi Marcin Ochmański. – Tego typu kampanie są odpowiedzią na aktualne potrzeby najemców. Nieustająco analizujemy parametry każdego brandu i wdrażamy działania marketingowe, które pozwolą wszystkim najemcom osiągać satysfakcjonujące ich wyniki w Gemini Park Bielsko-Biała – podsumowuje.